Συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να μπορέσετε να πουλήσετε ή αγοράσετε
υπόθεση:
Ο «Άμλετ» (1964) του Γκριγκόρι Κόζιντσεφ θεωρείται (και δικαίως) ως η καλύτερη κινηματογραφική μεταφορά του αριστουργήματος του Σαίξπηρ και ως η μοναδική που μπορεί να σταθεί απέναντι στην αντίστοιχη μεταφορά του Λόρενς Ολίβιε (1948).
Κάποιοι κριτικοί, κατατάσσουν την ταινία στις δέκα καλύτερες στην ιστορία του κινηματογράφου. Η μνημειακή ερμηνεία του Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι στον πρωταγωνιστικό ρόλο, σηματοδότησε για πολλούς, την ιστορία της υποκριτικής του 20ου αιώνα. Αντιμετωπίζοντας τη φράση του Άμλετ, «να ζει κανείς ή να μη ζει», ως φιλοσοφικό γρίφο κι όχι ως ερώτημα.
Ο σοβιετικός σκηνοθέτης, μένοντας απόλυτα πιστός στο θεατρικό κείμενο, ερμηνεύει τις πράξεις του διασημότερου σαιξπηρικού ήρωα κάτω από μια ιστορική όσο και υπαρξιακή οπτική. Ο Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι υπήρξε, κατά γενική ομολογία, ο κορυφαίος Άμλετ όλων των εποχών. Ο ηθοποιός που υποχρέωσε τον έτερο μεγάλο Άμλετ, τον Λόρενς Ολίβιε, να υποκλιθεί στην ανωτερότητά του.
Ο κινηματογραφικός Άμλετ του Κόζιντσεφ, ολοκληρώθηκε το 1963 και προβλήθηκε το 1964, μετά από οκτάχρονη επεξεργασία του σεναρίου, ενώ τα γυρίσματα διήρκεσαν δύο χρόνια. Η σοβιετική εκδοχή του διάσημου σαιξπηρικού έργου αποτέλεσε την εθνική συμμετοχή της Σοβιετικής Ένωσης στον εορτασμό των 400 χρόνων από τη γέννηση του συγγραφέα.